Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

”Längtar du tillbaka till bloggen, Niklas?”

Publicerad: 5 Augusti 2008, 10:12

Politikerbloggens grundare, nu TV4-reportern Niklas Svensson, tar hand om en ny avdelning på bloggen: Hemligstämplat. Den ska handla om "allt från Göran Hägglunds glasögoninköp till Maud Olofssons vansinnesutbrott efter FRA-protesterna".


Ämnen i artikeln:

Sveriges Television

– Det är väl lite det som är tanken. Jag fortsätter om TV4-reporter men jag vill återvända lite mer till Politikerbloggen, och det här är ett lysande sätt att göra det på. Vi har märkt att läsarna efterfrågar lite mer lättsamt material.

När drar ni igång?

– Om några veckor, i alla fall innan riksmötet 16 september.

Det stod i pressmeddelandet att det här bara var en av många nya avdelningar, vilka är de andra?

– Det kommer att hända mycket på sajten under hösten, men det är för tidigt att avslöja några detaljer,

Hur går annonsförsäljningen?

– TV4 sköter försäljningen på alla plattformar, och jag har inte någon inblick i det. Det man har sett det senaste halvåret är att trafiken ökat, sajten har utvecklats bra och det blir fler som skriver debattartiklar

Kommer det några fler stora enkätundersökningar?

– Vi har inte gjort några på ett tag men vi har flera som ligger och väntar på att riksdagsledamöterna ska komma tillbaka. Det är några månader på våren och några på hösten som det är bra att skicka ut sådana enkäter.

Hur har integrationen mellan bloggen och övriga delar av TV4 gått?

– Vi tog ett steg närmare med planerade avslöjanden på bestämda klockslag. Jag gör en tv-intervju till nyheterna klockan 19 och i puffen till det inslaget nämner man att ”Politikerbloggen avslöjar idag att..” och det står i grafiken ”läs mer på politikerbloggen.se”. Bloggen å sin sida publicerar en text på ett givet klockslag som puffar för nyhetssändningen.

Är Almedalen den viktigaste veckan för dig?

– Jag vet inte om man kan säga så, men våra besökssiffror är enorma då. Intresset är jättestort, och särskilt bildsajterna har gett en fantastisk utdelning både när det gäller besök och kommentarer.

– Sedan följde vi upp det med Pridefestivlen vilket har fallit väl ut och gett många nya besökare. Ambitionen är att hitta nya områden där vi kan ta marknadsandelar.
Axel Håkansson

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

Sveriges Television

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.