Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Lång väntan på räckviddstal för Nyhedsavisen

Publicerad: 29 Augusti 2006, 08:23

Den sena starten innebär att Nyhedsavisen inte kommer att kunna redovisa officiella räckviddssiffror förrän hösten 2007. Det kan man förlora annonsörer på, spår mediebyrån Mediaedge:cia.


Nyhedsavisen, som ges ut av isländska koncernen Dagsbrún, ger sig in det danska gratistidningskriget först den 6 oktober. Det gör att Nyhedsavisen, till skillnad från konkurrenterna 24timer och Dato, inte kommer att kunna ha några officiella räckviddstal att visa upp förrän i augusti 2007.
Claus Gilbert Clausen, nordisk vd för mediebyrån mediaedge:cia, säger att räckviddstalen är avgörande för de råd mediebyråerna ger till sina annonsörer.
– Alla uppgifter om och hur många som tar emot tidningarna, öppnar dem och inte minst hur lång tid de läser tidningarna är viktiga för annonsörerna, säger Claus Gilbert Clausen till Berlingske Tidende.

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.