Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Landsortspressen ökar

Publicerad: 15 Maj 2012, 05:41

Reklamköpen från mediebyråerna fortsätter att växa. Print tappar dock med undantag för landsortspress.


Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

Reklamköpen ökade med 8 procent i april. Men för storstadspressen går det bakåt i mediebyråbarometern, tappet under fjärde månaden blev 13,4 procent jämfört med 2011. Kvällspressen tappade också stort, försäljningen gick ner 12,9 procent.

Landsortspressen ökade dock med 1,9 procent under april.

De medieslag som står för den största ökningen är tv och sök som tillsammans står för nästan 60 procent av de totala investeringarna under årets första fyra månader.

Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.