Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Landsortspressen ökade starkt i september

Publicerad: 14 Oktober 2014, 05:18

Valet satte fart på annonsförsäljningen i augusti. Vilket märktes inte minst hos landsortspressen som ökade rejält jämfört med samma månad i fjol.


Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

Landsortspressen ökade sin annonsförsäljning med hela 20 procent i augusti. Något som till stor del beror på annonseringen i samband med valet.

Kvällspressen fick dock ingen draghjälp av valannonseringen utan gick bakåt med 26 procent jämfört med samma månad 2013.

Tv tappade 8 procent i augusti, något som enligt Jochum Forsell, vice vd på IUM, beror på att tittartiderna stadigt är på väg ner:

Tv klarar inte av att leverera den reklamtid som efterfrågas. Det flyter över stora pengar till webb-TV just nu, och den utvecklingen accelererar, säger han i en kommentar.

Totalt ökade den mediebyråförmedlade annonsförsäljningen med 2,8 procent i september.

Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.