Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Landsortspressen går bra hos byråerna

Publicerad: 25 Augusti 2008, 11:58

Landsortstidningarna stärker sin position på mediebyråernas växande del av reklammarknaden. Till och med juli hade investeringarna ökat med 100 miljoner på ett år.


Ekonomin i Sverige och i omvärlden bromsar kraftigt. Det drabbar också reklammarknaden. Dock ökar den del av reklaminvesteringarna som går via mediebyråerna. Hittills i år har de förmedlat för 550 miljoner mer än i fjol, en ökning med 9 procent.

TV är det viktigaste medieslaget för byråernas kunder, och har ökat i takt med helheten, 9 procent, i kronor 2,40 miljarder.

Storstadspressen har hittills i år tappat 35 miljoner, och ligger på 1,14 miljarder.

Internet ökar fortfarande starkt och närmar sig storstadspressen.

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.