Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Landsortspress bland vinnarna i oktober

Publicerad: 16 November 2010, 07:34

Tv, bio och landsortspress är de största vinnarna i Mediebyråbarometern i oktober.


Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

Medieinvesteringarna ökade med 26 procent i oktober, visar Sveriges Mediebyråers Mediebyråbarometer.  De ackumulerade investeringarna under året är nu 18 procent över fjolåret.

Reklamfinansierad radio ligger dock endast 7,5 procent över förra årets nivå.

”Tillbakagången för radio har i huvudsak två förklaringar. Radio var den kategori som relativt sett bäst klarade lågkonjunkturen förra året. En konsekvens blir därför att återhämtningen inte blir lika kraftig, räknat i procent. Samtidigt ser vi tydligt att den kommersiella radion nu börjar tappa till lyssnande via internet, som t.ex. Spotify. Det gäller såväl andelen lyssnare, som andelen av reklampengarna”, kommenterar Håkan Gustafsson, vd för Carat Norden i ett pressmeddelande.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.