Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Landsort på plus i februari

Publicerad: 8 Mars 2016, 07:21

Reklamköpen via mediebyråerna ökade rejält i februari. Landsortspressen hade en svag ökning och för övriga dagspresskategorier minskar nedgången.


Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

Den kan vara för tidigt att tala om ett trendbrott, men vi har nu i två månader sett att ökningstakten för digitalt avtar, samtidigt som nedgången av analoga medier minskar. Det finns nu indikatorer på att den strukturella förskjutningen mot digitala medier har gått in i en ny, lugnare fas, säger Jochum Forsell, vice vd IUM i ett pressmeddelande.

Landsortspress ökade sina mediebyråförmedlade printannonser med 2,3 procent jämfört med samma månad i fjol.

Storstadspressen minskade sin försäljning med 7,5 procent och kvällspressen med 10,3 procent.

De som tappade mest i februari var DR/annonsblad och populärpress som gick bakåt med 31,8 respektive 14,1 procent.

Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.