Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Lajkat går i graven

Publicerad: 19 Februari 2018, 13:38

Schibsteds viralsajt Lajkat läggs ned eftersom den inte går tillräckligt bra ekonomiskt.


Ämnen i artikeln:

LajkatSchibsted

Våren 2016 stod det klart att viralsajten Lajkat inte skulle fortsätta vara en del av Aftonbladets verksamhet utan bli ett fristående bolag inom Schibsted Growth. Enligt den då tillförordnade vd:n Pontus Ogebjer hade bolaget fram tills dess haft ett par miljoner i omsättning. Men nu, två år senare, läggs viralsajten ned på grund av dåliga ekonomiska resultat. Det rapporterar Resumé.

Tidningen har tagit del av ett internmejl där Martin Frey, chef för Schibsted Growth, förklarar varför:

”Vi har sedan bolagiseringen av Lajkat för två år sedan fokuserat på att skapa en stabil affär för bolaget. Tyvärr har vi inte lyckats generera tillräckligt med intäkter för att bolaget ska kunna drivas vidare.”

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

LajkatSchibsted

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.