Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Lägre tillväxt på danska reklammarknaden

Publicerad: 3 november 2011, 11:11

Nästa år blir tillväxten på den danska reklammarknaden betydligt lägre än i år, enligt IRM:s prognoser.


I år kommer den danska reklammarknaden att växa med 6,4 procent, enligt IRM:s prognos. Omsättningen blir totalt 12,5 miljarder danska kronor, tv – och internet ökar sina marknadsandelar och sökordsmarknadsföringen blir den stora vinnaren.

Nästa år är prognosen en tillväxt på 2,2 procent, med internet, tv-, och radioreklam som de stora vinnarna.

De betalda dagstidningarna väntas behålla sin omsättning både 2011 och 2012, medan gratistidningarna kommer att förlora intäkter.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.