Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Kvällspressens ras över 40 procent

Publicerad: 12 Maj 2015, 05:16

Kvällspressen annonstapp i print börjar närma sig fritt fall. I senaste mediebyråbarometern är tappet över 40 procent.


Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

I februari och mars var kvällspressens tapp över 30 procent när det gäller den mediebyråförmedlade annonseringen i print. I april är tappet ännu större, 41,6 procent.

Storstadspressen backar 14,7 och landsortspressen 3,9 procent jämfört med samma månad 2014.

Tv fortsätter också att tappa. För åttonde månaden i rad har det varit en negativ tillväxt, i april med 12 procent.

TV:s siffror i april indikerar både lägre efterfrågan och lägre genomsnittspriser. Men eftersom försäljningsdirektörerna på TV-kanalerna talar om hög efterfrågan och framgångsrika förhandlingar kanske det finns en annan förklaring till nedgången. Men jag kan inte se den just nu, säger Jochum Forsell, vice vd IUM i en kommentar.

Internetannonseringen fortsätter att växa, ökningen i april var 28,6 procent enligt Mediebyråbarometern.

Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.