Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Kvällspressens ras fortsätter

Publicerad: 10 Maj 2016, 05:41

De totala köpen via mediebyråerna ökade under april. Men inte för dagspressen. Sämst gick det för kvällspressen som fortsätter att tappa stort.


Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

Kvällspressen gick bakåt med 19,6 procent i april när det gäller den mediebyråförmedlade annonsförsäljningen. Storstadspressen tappade 13 procent och lokalpressen 4,8 procent.

Samtidigt ökade tv med 12,8 procent och har nu hämtat tillbaka tappet från början av året och ligger nu nästan på samma nivå som 2015.

De totala medieköpen via mediebyråer ökade med 3,3 procent jämfört med samma månad i fjol. Totalt förmedlades det för 1,3 miljarder under april.

Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.