Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Kvällspressen tappade 37 procent i februari

Publicerad: 10 Mars 2015, 07:25

Kvällstidningarnas annonsering i papperseditionerna minskade med 37 procent i februari. Det visar Mediebyråbarometern.


Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

Medieinvesteringarna i print i februari var de lägsta sedan 2007. Sämst gick det för kvällspressen som tappade 37 procent av alla reklampengar jämfört med samma månad 2014. Storstadspressen minskade med närmare 19 procent i februari och landsortspressen med 6,8 procent.

Tv tappade 9,5 procent.

Detta trots att delar av prishöjningen i tv har slagit igenom i februari. Mars kommer att bli en nyckelmånad för TV-mediet eftersom samtliga prishöjningar då slår igenom fullt ut. Det återstår då att se huruvida prishöjningarna då kan kompensera för det minskade utbudet i tv, säger Jochum Forsell, vice vd IUM i en kommentar.

De totala annonsköpen som förmedlades via mediebyråer minskade med måttliga 0,4 procent i februari.

Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.