Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Kvällspress och landsortspress ökar på reklammarknaden

Publicerad: 20 April 2010, 06:18

Ökningen för kvällspress började redan i februari och den ackumulerade ökningen i år är nu 17 procent.


Investeringarna i kvällspress ökar med 23 procent jämfört med mars i fjol, visar Mediebyråbarometern.

Ökningen beror inte bara på att fjolåret var dåligt utan också på att det faktiskt går riktigt bra för kvällspress just nu, säger Håkan Gustafsson, vd för Carat Norden i ett pressmeddelande.

Kvällspress, liksom internet och landsortspress började öka i februari och fortsätter att öka i mars.

DR/Annonsblad, populärpress och radio minskar i mars.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.