Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Kungälvs-Posten går från en till två dagar

Publicerad: 17 Augusti 2006, 08:41

Kungälvs-Posten ökar sin utgivning från en till två dagar i veckan. - Våra läsare vill att tidningen kommer oftare, säger vd:n Roger Boström. Det är svårt att erbjuda en fullödig bevakning när man bara kommer ut en gång i veckan.


Kungälvs-Posten har varit endagarstidning sedan den grundades 1956.
Tidningen har haft en positiv upplageutveckling under de senaste åren och ligger i dag på 10 800 ex. Annonsintäkterna har ökat med 15-20 procent under det senaste året. Hushållstäckningen är 60 procent och räckvidden 75 procent.
– Målet är att höja räckvidden till 80 procent, säger Roger Boström.
Tvådagarsutgivningen börjar den 1 oktober. I dag kommer tidningen ut på torsdagar, från och med i oktober blir utgivningsdagarna tisdag och fredag.
För att klara produktionen utökas redaktionen med drygt två tjänster. I dag består den av tre tjänster.
– Vi förstärker greppet om den lokala marknaden. Det gör det svårare för nya aktörer att ta sig in.
Kungälvs-Posten ges ut av Ortstidningar i Väst, som sedan förra hösten ägs av Roger Boström (30 procent), Sören Björklund (21), Stampen (24,5) och Gota Media (24,5). Ortstidningar i Väst ger också bland annat ut Mölndals-Posten (endagarstidning) och Kungsbacka-Posten (treddagartidning). Kungsbacka-Posten startade som gratistidning i januari 2004, men övergick i oktober till att bli betaltidning.

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.