Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Kristianstadsbladets reality-tv når break-even

Publicerad: 20 September 2013, 07:51

Idag släpptes sista avsnittet i reality-serien om handbollslaget IFK Kristianstad. Digitala medier-chefen Håkan Ringström är nöjd med resultatet.


Ämnen i artikeln:

Kristianstadsbladet

Idag har nästan 500 personer köpt alla fem avsnitten för 79 kronor. Avsnitten kommer att ligga uppe fram till 31 oktober och målet är att de då ska ha sålt till ungefär 200 ytterligare.

Det blir i så fall intäkter på cirka 50 000 kronor. Intäkter kommer även från samarbetspartnern, Sparbanken 1826, som sponsrar serien.

Vi når break-even, men det viktiga är att vi testar ett nytt koncept, och vi vill nå ut så brett som möjligt med det, säger Håkan Ringström, produktchef för digitala medier på Skånemedia.

Kristianstadsbladet sänder redan alla IFK Kristianstads bortamatcher som inte sänds av SVT. Dessa pay-per-view-sändningar har normalt 800 – 900 inloggade och cirka tre tittare per enhet.

Det innebär att vi har nästan 3 000 tittare per match. Det var ur detta idén till Försäsong kom, säger Håkan Ringström,

Kristianstadsbladet säljer reality-tv om idrottsklubb

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Kristianstadsbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.