Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Krismöte på Mediabolaget Västkusten

Publicerad: 22 Oktober 2012, 05:24

Mediabolaget Västkusten har tappat nära tio procent av sina annonsintäkter i år. Nu blir det nya besparingar.


Ämnen i artikeln:

Boine GepertzMediabolaget Västkusten

I morgon tisdag ska det hållas ett krismöte dit alla fackliga representanter har kallats skriver Hallands Nyheter.

Koncernen där Hallands Nyheter, Hallandsposten, samt TTELA, Bohusläningen och Strömstads tidning ingår, har redan genomfört ett sparpaket i år på totalt 18 miljoner kronor. Det kommande paketet kan bli minst lika stort då tappet på annonssidan i år ligger på omkring 25 miljoner kronor.

Vi får se vilka ytterligare åtgärder som behöver göras. Vi måste minska våra kostnader för våra tryckta produkter och samtidigt satsa digitalt, säger Boine Gepertz, vd på Mediabolaget Västkusten, till Hallands Nyheter.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.