Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Kraftigt ras för print i augusti

Publicerad: 9 September 2014, 05:14

De totala reklamköpen ökade i augusti. Men för dagspressen gick det neråt.


Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

Trots valkampen tappade dagspress ordentligt i augusti när det gäller mediebyråförmedlad annonsering. Kvällspressen minskade sin försäljning med 19,8 jämfört med samma månad i fjol. Storstadspressen minskade med 15,3 procent och landsortspressen, som gått förhållandevis bra under en period, tappade 12,5 procent.

Internetannonseringen fortsätter att öka, tillväxten i augusti blev 30,4 procent. Försäljningen av tv-reklam höll jämna steg med den totala annonsmarknaden med en ökning på 3 procent.

Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.