Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Kraftig ökning av platsannonser

Publicerad: 21 Februari 2011, 12:34

Platsannonseringen i morgonpress ökade med 34 procent jämfört med 2009, visar TU:s platsannonsindex helår.


”Ökningen är kraftig, men den sker från låga nivåer under 2009, året då volymerna minskade med hela 39 procent. Den konjunkturkänsliga platsannonseringen drogs in direkt när konjunkturnedgången startade hösten 2008 och annonseringen minskade under hela 2009. Den återhämtning vi nu ser i platsannonseringen sker mycket snabbare än efter IT-kraschen 2001”, säger Fredrik Rogberg, analyschef på TU.

TU Platsannonsindex bygger på rapporterad annonsvolym från mer än 65 morgontidningar. Nedan visas årsvis utvecklingen under de senaste 10 åren.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.