Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Kontakten ur för rysk nyhets-tv i Georgien

Publicerad: 20 Augusti 2008, 08:39

Georgien har dragit ur kontakten för den sista ryskspråkiga tv-station (RTVi) som arbetat i landet, skriver Moscow Times. Utrikesminister Sergei Lavrovs kritik av den georgiska regeringen tros vara anledningen.


Det georgiska kabel-tv-bolaget säger i sitt uppsägningsbrev att RTVi inte får sända på grund av det militära tillstånd som råder i landet.

RTVi är samarbetspartner till den oberoende radiostationen Ekho Moskvy och ägs av en rysk affärsman, Vladimir Gusinsky, som lever i självvald exil.

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.