Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Konkurrensverket godkänner Bonniers köp av Mittmedia

Publicerad: 26 Mars 2019, 12:32

Anders Eriksson, vd för Bonnier News där Mittmedia ingår. Foto: Lucas De Vivo

Konkurrensverket har godkänt Bonniers köp av Mittmedia. "Det gör att vi kan komma framåt snabbare, och det är positivt med tanke på den situation som Mittmedia befinner sig i", säger Anders Eriksson.


Ämnen i artikeln:

BonnierMittmedia

Konkurrensverket har inte haft något att motsätta sig när Bonnier News, som äger Medievärlden, och norska Amedia köper Mittmedia. Affären är nu godkänd, och nu återstår bara formalia innan Bonnier tar över lokaltidningskoncernen.

– Vi är väldigt glada över att ha fått det här beskedet så vi kan gå vidare, säger Anders Eriksson.

Ännu är det inte bestämt hur Mittmedias nya ledning ska se ut, enligt Anders Eriksson.

– Vi fick det här beskedet för någon timme sedan och vi arbetar för fullt med våra integrationsplaner. Men vi har inte en färdig struktur framåt. Det kommer framöver, säger han.

Nu återstår det att affären ska slutföras. Det beräknas ske nästa vecka, säger Anders Eriksson.

– Vi är inte formellt ägare ännu – men nu är det väl bara en tidsfråga. Det är ett antal steg kvar, så jag vet inte exakt datum, säger han.

Anders Eriksson säger att Bonnier News förväntade sig att Konkurrensverket skulle godkänna affären, men att han är glad att det hände i första fasen. Hade myndigheterna ansett att det behövdes en fördjupad granskning skulle det ha handlat om flera månaders försening av affären.

– Det gör att vi kan komma framåt snabbare, och det är positivt med tanke på den situation som Mittmedia befinner sig i, säger han.

Lucas De Vivo

Reporter

Ämnen i artikeln:

BonnierMittmedia

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.