onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Kit utökar säljavdelningen

Publicerad: 20 januari 2017, 07:44

KIts nya säljchef Jeanette Frisk Sundberg. Foto: Angelica Söderberg

Satsar på sitt kommersiella innehåll – rekryterar tre client managers och en ny säljchef.

Ämnen i artikeln:

Kit

Linnéa Kihlström

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


”Det känns förstås helt fantastiskt att få in några av landets vassaste säljare med en oerhört kompetent chef i spetsen. Produkten levererar fantastiska resultat och marknaden är redo, så nu är det dags att växla upp ordentligt”, säger Kits vd Peder Bonnier.

Som client managers rekryteras Anna Hansson, från en roll som digital affärschef på Dagens Industri, Chris Svensson, tidigare key account på SvD och Stefan Karlsson, tidigare affärschef digitalt på Bonnier Tidskrifter.

Ny säljchef är Jeanette Frisk Sundberg, som har en bakgrund som annonschef på TV4:s köket.se samt som sales director på Bonnier Tidskrifter.

”Kit har tveklöst den bästa och mest innovativa nativeprodukten på marknaden och det ska bli otroligt spännande att få ta ut den på bred skala till kunderna. Att dessutom få göra det tillsammans med ett så rutinerat och kul gäng är rena drömmen”, säger hon i ett pressmeddelande.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev