Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Kit rekryterar från Metro

Publicerad: 28 februari 2017, 08:25

Tomas Lundin. Foto: Dan Eliasson.

Tomas Lundin, tidigare sociala medier-redaktör och nyhetschef på Metro, går till Kit Creative Studio.


Ämnen i artikeln:

KitMetro

”I en tid då intresset för att göra native med oss fullkomligen har exploderat känns det oerhört tryggt att få jobba med en av landets i särklass mest erfarna kommersiella redaktörer”, säger Hanna Clason, chef på Kit Creative Studio.

Tomas Lundin har varit på Metro i ett decennium och där haft roller som sociala medier-redaktör och nyhetschef. Nu senast har han drivit gratistidningens satsning på branded content samt byggt upp Metros kommersiella avdelning.

Nu ser Tomas Lundin fram emot sin nya tjänst som han tillträder redan i veckan:

”Kit kändes helt rätt redan när jag kom in genom dörren. Jag vill jobba med kommersiellt material som aldrig kompromissar med kvaliteten och det är ingen tvekan om att Kit ligger längst fram i Sverige här och håller hög internationell klass. Dessutom är det ett underbart gäng jag kommer att jobba med och en nybyggaranda i hela företaget som tilltalar mig enormt.”

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

KitMetro

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.