Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag16.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Kit gör kommersiell satsning

Publicerad: 11 Maj 2016, 12:42

Rekryterar två skribenter som ska finnas till hands för kunderna i arbetet med utformningen av nativematerial. Satsningen går under namnet Creative studios.


Ämnen i artikeln:

Kit

Den nya kommersiella satsningen är ett svar på ett kundbehov som man identifierat i takt med att efterfrågan av Kit:s nativeprodukter vuxit, uppger vd Peder Bonnier i ett uttalande enligt Resumé:

”Vi ser en stor efterfrågan på vår nativeprodukt och kunderna behöver ofta hjälp med sin innehållsproduktion.”

Med anledning av det har man knutit till sig skribenterna Maria Soxbo och David Stark, vars uppdrag blir att hjälpa kunderna med innehållsproduktionen.

”Med Maria och David på tåget är vi definitivt redo att möta den efterfrågan”, säger Peder Bonnier.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Kit

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.