Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 22 Juni 2011, 10:03
Kanal 5 kommer att dela upp sin försäljning på 19 regioner. Satsningen sjösätts under första kvartalet av 2012.
Ämnen i artikeln:
Kanal 5De fyra regioner som Kanal 5 har idag ska bli 19 lagom till 2012. Målet är att nå en marknadsandel på 20 procent. Enligt dagensmedia.se uppgår investeringen till ”ett flertal tiotals miljoner kronor”.
Enligt Jonas Sjögren, vd för Kanal 5 har man en femårsplan som innehåller både kraftiga investeringar och stora intäktsökningar.
En del ska komma från ökad marknadsandel, men vi är också övertygade om att den totala lokala tv-annonsmarknaden kommer att växa, säger Sjögren till dagensmedia.se.
För knappt en månad sedan kom beskedet att TV3 kommer att säljas lokalt i 20 regioner. TV3:s och Kanal 5:s ökade antal regioner innebär hårdare konkurrens för både morgontidningarna och för Tv4 som länge varit ensam på marknaden.
mvredaktion
Ämnen i artikeln:
Kanal 5