Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Kampanj med fingertoppskänsla

Publicerad: 15 Februari 2008, 13:36

Första kontraktet var underskrivet och klart vid elvatiden i dag. Innan kampanjen är över hoppas Sydöstrans vd Håkan Johansson att minst 399 till Ipod Touch samt medföljande tidningsabonnemang ska ha sålts.


Tidningens växel har inte brakat samman. Men det har varit många som redan första dagen ringt och vill veta mer om tidningens erbjudande.

För att få en SydöstranMobi måste man teckna sig för en 24-månaders prenumeration som inte går att säga upp. Priset beror på vilken modell av Apples Ipod Touch man väljer. Billigast är den på 8 GB som kostar 229 kronor per månad. Dyrast 32 GB-modellen som innebär en månadskostnad på 319 kronor.

Det gör det möjligt att läsa tidningen på
internet överallt där det finns ett tillgängligt trådlöst nätverk.

Syftet är att locka till sig nya prenumeranter även om ledningen räknar med att ett antal gamla också vill uppgradera sig.

– Vi räknar med att det blir 30 procent gamla och 70 procent nya prenumeranter som nappar, säger Håkan Johansson.

Innan man gick ut med erbjudandet testade man det på ett antal i den eftertraktade målgruppen och fick mycket positiva signaler.

I dag har man tre helsidor i tidningen om sin SydöstranMobi. Det ska man fortsätta att köra ett tag till. Men också bygga på med dr och flyers. Sedan hoppas man också kunna anlita studenter som ska marknadsföra den på högskolorna i Karlskrona och Karlshamn.

Hur många räknar ni med att sälja?

– 400 tycker vi är bra. 2 000 är riktigt, riktigt lyckat. Men eftersom det här är jungfrulig mark vet vi inte var man ska lägga ribban, säger Håkan Johansson.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.