Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Julrekord för Aftonbladets webb-tv

Publicerad: 3 Januari 2011, 09:31

Aftonbladets webb-tv har slagit rekord under jul- och nyårshelgen. Enligt Nicklas Hermansson, redaktionschef för Aftonbladet TV, beror framgångarna på kombinationen av programformat.


Ämnen i artikeln:

Webb-tvAftonbladet

Veckan innan jul slog Aftonbladets webb-tv rekord med över två miljoner unika tittare på en vecka. Veckan därpå satte man ytterligare ett rekord då webb-tv-programmet Schulman Show lockade 542 000 unika webbläsare.

Enligt redaktionschefen Nicklas Hermansson beror Aftonbladets webb-tv- framgångar på det faktum att man lyckats kombinera olika programformat.

Under 2010 har vi sett att det finns två fungerande vägar att gå när det gäller webb-tv, förutom vanliga nyhetsinslag. Den ena är den som playkanalerna går, med långa program. Den andra varianten är att sända live. Vi står på båda de här benen och har på så sätt skaffat oss en unik position där ingen annan utmanat oss på riktigt ännu, säger han.

Aftonbladets webb-tv har dessutom lyckats nå sitt interna mål på 1.480 000 unika tittare i snitt per vecka under hela året. Men det var inte förrän på årets sista dag som man lyckades nå målet och dessutom slå det med en marginal på 70 tittare.

Varför är det viktigt med interna mål?

Det sporrar medarbetarna att jobba lite hårdare och känna gemenskap. Om man når målet är det dessutom bra försäljningsmässigt eftersom man då kan garantera kunderna, annonsörerna, en viss tittarsiffra.

Vilket är målet för 2011?

Vi har inte spikat något ännu. Men det interna målet kommer att bli högre, över 1 500 000 miljoner skulle jag tro.

Hur kommer ni att fira alla rekord?

Vi har faktiskt firat lite redan på morgonmötet.

Hur då?

Vi stod i en ring och klappade oss själva på ryggen, haha.

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

Webb-tvAftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.