Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Jonas Bonnier: Dagstidningarna är fortsatt viktiga

Publicerad: 12 Maj 2010, 06:16

Medievärlden har ställt fem frågor till koncernchefen Jonas Bonnier om företagets framtid.


Hur ska ni få upp lönsamheten i koncernen?

Genom hårt arbete.

Hur ser ni på den svenska dagstidningsmarknaden?

Positivt , dagstidningsläsandet i Sverige är och förblir så oerhört starkt.

Vem kommer att vara ledande i norden om fem år, Sanoma, Bonnier eller Schibsted?

Är säker på att alla tre företagen kommer ha ledande positioner i Norden om fem år. Precis som idag.

Vilka nya affärsområden har ni om fem år?

Organisationsformer kommer och går. Kanske är idéerna bakom affärsområden mer heterogena om fem år? Alltså; allt är inte indelat utifrån mediaslag eller land.

Hur viktiga är dagstidningarna i er koncern om fem år?

Fortsatt mycket viktiga.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.