Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Jenny Hoflund Bergvall får utökat ansvar på Sörmlands Media

Publicerad: 20 oktober 2017, 06:10

Jenny Hoflund Bergvall, Sörmlands Medias marknads-och försäljningschef.

I november blir Jenny Hoflund Bergvall marknads- och försäljningschef på Sörmlands Media. UPPDATERAD


Våren 2015 tillträdde Jenny Hoflund Bergvall som privatmarknadschef för Sörmlands Media/EK-koncernen. Sedan januari 2017 är hon också tillförordnad företagsmarknadschef på koncernen. Och nu står det klart att hon blir ordinarie.

– Jenny har varit tillförordnad i denna roll under en tid men nu väljer vi att permanenta lösningen eftersom det har fungerat mycket bra. 2018 blir ett viktigt år för oss, och Jenny är rätt person att leda vår marknadsorganisation framåt, säger Sörmlands Medias vd Jimmie Näslund.

Jenny Hoflund Bergvall tar över företagsmarknadsorganisationen från och med 1 november. Ansvaret övertar hon från Åke Hökby som valt att gå i pension. Områdena företagsmarknad respektive privatmarknad drivs fortsättningsvis som två enheter men med samma chef.

Det nya uppdraget känns kul, utmanande och väldigt spännande, säger Jenny Hoflund Bergvall till Medievärlden.

– Konkret innebär det att jag ska dela mitt fokus mellan de båda intäktsbenen i våra mediehus. Frågorna och utmaningarna skiljer sig såklart en del mot hur vi jobbar mot privat respektive företagskunden. Personellt är det cirka 30 personer ytterligare i B2B-organisationen.

Utmaningarna med den nya rollen är många, säger Jenny Hoflund Bergvall, vilket också är anledningen till att hon tackat ja.

– Utmaningar är något jag både gillar, drivs och trivs med. På B2C-sidan är det ju att fortsätta den digitala transformationen och ersätta ett visst printtapp med nya digitala kunder och fortsätta påvisa nyttan och vikten av att vara kund hos oss, säger hon och fortsätter:

– På B2B-sidan är vår roll som mediepartner lokalt oerhört stark, här handlar det om att fortsätta övertyga våra kunder om detta, ta en aktiv roll som medierådgivare men också att våga sticka ut med nya kreativa lösningar i en konkurrens som är knivskarp.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.