Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medievärldens arkiv

Järfälla Tidning startar lokal näringslivstidning

Publicerad: 13 Mars 2018, 10:59

Järfälla Näringslivs första etta.

Direktpress Järfälla-utgåva startar den lokala näringslivstidningen Järfälla Näringsliv. "Med satsningen vill vi fortsätta att växa i omsättning i vårt Järfällabolag", säger vd Ove Rickardsson.


Ämnen i artikeln:

Direktpress

Den lokala näringslivstidningen i Järfälla har en planerad utgivning om fyra nummer per år. Den kommer dels att spridas som bilaga i Järfälla Tidning, dels i särskilda utskick till företagare i Järfälla. Dessutom sprids artiklarna under näringslivsavdelningen på Järfälla Tidnings sajt och på lokaltidningens Facebook-sida.

Initiativtagare är Ove Rickardsson, vd för Järfälla Tidning.

– Järfälla Kommun växer så det knakar och är en mycket intressant kommun att driva företag i i dag. Vi själv har erfarenhet av att driva näringslivstidningar sedan tidigare genom att vi ger ut ytterligare en lokal näringslivstidning som heter Näringsliv E18, som startade i januari 2012 och ges ut i Enköping, Håbo och Upplands-Bro Kommun. Vi kände att det nu fanns möjlighet att starta en ny lokal näringslivstidning även i Järfälla. Vi vill ju också med denna nya satsning på Järfälla Näringsliv fortsätta att växa i omsättning i vårt Järfällabolag, säger Ove Rickardsson.

Vad hoppas ni att näringslivstidningen ska fylla för funktion?

– Järfälla Näringsliv kommer att etablera sig som en stark näringslivsmotor framöver och hjälper lokala företag att växa och bli mer kända inom den egna kommunen.

Det första numret delades ut i slutet av förra veckan. För form och produktion står Storymark AB.

– Det vi hittills har fått höra är att man tycker om den både i dess utformning och innehåll, säger Ove Rickardsson.

Redaktionen arbetar tätt med det lokala näringslivet för att på så sätt få nys om spännande företag och näringslivsnyheter till tidningen.

Hur tätt kan man samarbeta med det lokala näringslivet när man samtidigt ska kunna granska det?

– Vi får löpande tips från det lokala näringslivet på intressanta företag som de vill att vi ska skriva om men det är ändå vi själva som väljer vad och hur vi skriver i tidningen.

Linnea Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Direktpress

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.