Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Jan Helin: Det blev som befarat

Publicerad: 4 Oktober 2012, 11:53

Att Aftonbladet tappar räckvidd i print är ingen nyhet. Senaste Orvestosiffrorna blev som befarat, enligt tidningens publisher Jan Helin.


Ämnen i artikeln:

OrvestoAftonbladetJan Helin

På ett år har Aftonbladets pappersupplaga tappat var tionde läsare. Ett problem men ingen nyhet för Jan Helin.

Det är ingen nyhet. Men jag kan konstatera att vi ökar gapet mot Expressen, GT och Kvällsposten. Och jag kan konstatera att vår totalräckvidd ökar.

Är det dags att skrota Orvesto som valuta?

Det tror jag inte. Den är viktig för våra annonsköpare.

Är den viktig för Aftonbladet?

För oss har den ett minskande intresse. Vi befinner oss längst fram i den strukturomvandling som berör hela branschen. Det viktiga för oss är totalräckvidd, och i dag har vi högre andel annonsintäkter från online än från print.

Mattsson om Orvestoraset

Ämnen i artikeln:

OrvestoAftonbladetJan Helin

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.