Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Jämlikt startfält i Best Yet glädjer arrangören

Publicerad: 8 Mars 2011, 06:13

Ingen reklamtävling har någonsin tidigare lockat så stort antal kvinnor som drygt halva startfältet, vi skriver historia. Det säger Richard Peyron, kommunikationschef på Mediekompaniet och en av arrangörena till Best Yet som avgörs i dag.


40 par tävlar om segern i den svenska delen av Best Yet (Best Young European Team).

På förmiddagen i dag får de en gemensam brief. Klockan 15.00 ska bidragen vara klara. Sedan har juryn drygt tre timmar på sig att bestämma sig för vilka två team av reklamkreatörer som ska representera Sverige i Europafinalen i Kroatien i maj.

Tävlingen arrangeras av Mediekompaniet och Tidningsutgivarna.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.