Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medievärldens arkiv

#Jaggillarmig tävlar om internationellt branschpris – igen

Publicerad: 23 Mars 2017, 11:49

På bilden, från vänster: Linda Johansson, Malin Karlunden, Anders Juhlin, Terese Allert, Klara Grivans, Hanna Wikström, Sara Jergard, Sara Zettergren, Ellen Broling.

Fridas kampanj #jaggillarmig som sponsrades av Always #LikeAGirl (Procter & Gamble) är nominerad till Best Video Publisher for Brands hos branschmediet Digiday.


Ämnen i artikeln:

FAB MediaAlways

”Det är lysande att vår kreativitet, djupa kunskap om målgruppen och vår förmåga att lyckas med nytänkande i kommersiella samarbeten nu även uppmärksammas internationellt”, säger Anders Juhlin, vd på FAB Media.

Tidningen nomineras tillsammans med huvudsponsorn Always för samarbetet kring kampanjen som syftade till att stärka unga tjejers självkänsla. #Jaggillarmig bestod av nativeartiklar, sponsrade instagraminlägg och pre-rolls på videos som publicerades i höstas.

Utmärkelsen går till den publicist som ”utvecklat och producerat bäst nativekampanj med syftet att marknadsföra ett varumärke, produkt eller tjänst över flera plattformar”, enligt ett pressmeddelande. Tjejtidningen tävlar mot bland annat Condé Nast Britain och Reuters TV. Även i höstas nominerades #jaggillarmig och Always #LikeAGirl av Digiday för Bästa nativekampanj.

”Detta är så rätt! Ett bevis på att vi som redaktion lyckas koppla ihop vår mycket kräsna målgrupp med kunderna och tillmötesgå bådas intressen på bra innehåll”, säger Fridas chefredaktör Terese Allert.

Branschtävlingen Digiday Video Awards går av stapeln i London den 6 april.

Linnea Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

FAB MediaAlways

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.