Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

#Jaggillarmig kan få branschpris

Publicerad: 6 Oktober 2016, 09:47

Foto: Pressbild

Tonårstidningen Fridas kampanj #jaggillarmig och Always #LikeAGirl är nominerad till Bästa nativekampanj hos branschmediet Digiday.


Ämnen i artikeln:

FAB MediaAlways

Tidningen nomineras tillsammans med huvudsponsorn Always #LikeAGirl för sin satsning på att stärka unga tjejers självkänsla. De slåss med bland andra New York Times om priset.

”Det känns väldigt prestigefyllt och stort att vara nominerade. Att vårt arbetssätt, som för oss är en självklarhet, uppmärksammas internationellt är ett bevis på att vi är på väg åt helt rätt håll”, säger Fridas chefredaktör Terese Allert, i ett pressmeddelande.

Always #LikeAGirl (Procter & Gamble) är huvudsponsor till kampanjen som är redaktionell men innehåller nativeartiklar, sponsrade instagraminlägg och pre-rolls på Fridas Youtubekanal och Fridas podcast.

#jaggillarmig genomförs under hösten på Fridas samtliga plattformar och innehåller bland annat tre längre reportage där temat är kroppskomplex, ätstörningar, sociala mediers påverkan, betygshets och prestationsångest. Syftet med kampanjen är att ta ställning i frågan om vikten av unga tjejers välmående.

Den sponsrade delen av kampanjen har tagits fram i samarbete med mediebyrån MediaCom.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

FAB MediaAlways

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.