Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

IRM tar över i Danmark

Publicerad: 1 Juni 2017, 07:26

IRM tar över reklammätningarna i Danmark. Eftersom institutet redan har samma uppgift i Sverige och Norge innebär det möjlighet att utvidga rapporterna och datan.


Ämnen i artikeln:

IRM

IRM, Institutet för Reklam- och Mediestatistik får uppdraget att sköta insamling och produktion av den danska reklammätningen av parterna bakom Reklammarknaden i Danmark – Danske Medier Research och Kreativitet & Kommunikation.

”IRM är otroligt glada och stolta över att kunna presentera en komplett bild av den skandinaviska reklammarknaden. Det ger nya möjligheter för utgivare, annonsörer och byråer att följa och jämföra utvecklingen, när insamling och presentation sker på ett enhetligt sätt”, säger Madeleine Thor, vd på IRM, i en kommentar.

Att IRM redan sköter insamlingen i Sverige och Norge var en viktig orsak till beslutet.

”I föreningen Dansk Reklameforbrugsundersøgelse glädjer vi oss till det samarbete och den professionalism som IRM tillför löpande insamling, validering och förmedling av data om den danska reklammarknaden”, säger ordförande Marianne Bugge Zederkof, direktör för Danske Medier Research.

Att göra IRM mer nordiskt ingick i uppdraget när Madeleine Thor blev vd på IRM. ”Styrelsen att jag tittar på hur vi kan ta det vi gör i Norge till den övriga nordiska marknaden. Så visst måste det talat för mig att jag jobbat på det nordiska planet i sju år”, sade hon i en intervju med Medievärlden 2012.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

IRM

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.