Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

IRM spår all time high på reklammarknaden

Publicerad: 3 Mars 2011, 10:08

Enligt IRM:s senaste prognos kommer reklammarknaden i år att omsätta mer än under rekordåret 2008. Dagspressen tillhör vinnarna.


Ämnen i artikeln:

IRM

Tillväxten bedöms bli nära 6 procent och därmed skulle omsättningen bli närmare 33 miljarder kronor.

Mest ökar mobilmarknadsföringen och sökordsmarknadsföringen. Tv-reklam, butiksmedia och events kommer också att öka starkt. Dagspressen som kom tillbaka starkt förra året beräknas i år kunna öka sina annonsintäkter ytterligare.

”När den svenska ekonomin nu går som tåget är farten på reklammarknaden fortsatt mycket hög. Att marknaden bedöms växa med drygt 1,8 miljarder kronor i år talar sitt tydliga språk. Högtrycket på TV-marknaden och inom Internetreklamen är allmänt känt, men nu ser vi att även dagspressen och flera andra medier fortsätter att öka sina intäkter under året”, säger IRM:S vd Magnus Anshelm i ett pressmeddelande.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

IRM

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.