Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

IRM: Reklammarknaden bättre än väntat

Publicerad: 16 September 2014, 07:46

I IRM:s nya prognos höjs förväntningarna för reklammarknaden 2014. Tredje kvartalet blir årets hittills bästa.


Ämnen i artikeln:

IRM

Totalt väntas reklammarknaden omsätta 3,2 miljarder kronor, vilket i så fall innebär en ökning med 2,4 procent jämfört med 2013. Det är 0,8 procentenheter högre än den tidigare prognosen.

Under första halvåret låg tillväxten på 2,1 procent, men med riksdagsvalet har marknaden nu förbättrats ytterligare och prognosen är nu att tredje kvartalet blir årets bästa.

Tillväxten fortsätter sedan under 2015, enligt IRM:s prognos. Då väntas reklaminvesteringarna öka med 1,9 procent jämfört med 2014.

”Det är många medier som upplever att det går riktigt bra just nu. Det ser ut att gå mot ett riktigt bra år för bland annat display, webb-TV, sökordsmarknadsföring, radio och utomhus. Samtliga dessa kategorier överträffar förväntningarna under 2014”, säger IRM:s vd Madeleine Thor i en kommentar.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

IRM

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.