Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

IRM: 2009 värsta stålbadet

Publicerad: 14 April 2010, 07:47

Investeringarna i marknadskommunikation minskade med drygt 7 miljarder kronor under 2009 jämfört med föregående år. Det motsvarar en minskning med 11 procent, visar årsrapporten från IRM.


Ämnen i artikeln:

IRM

Enligt IRM var 2009 var det värsta stålbadet någonsin för branschen. Medieinvesteringarna minskade totalt med 12,7 procent.

– När IRM nu kan ge hela bilden av över hur investeringarna i marknadskommunikation utvecklats under ett chockartat år 2009, kan man konstatera att det trots allt finns vissa vinnarna i mediebranschen. Vissa Internetbaserade kanaler är inte oväntat vinnarna, men att mobil- och webb-TV-reklam växer, samt att Internet som helhet ökar ett år som detta vittnar om en stark underliggande tillväxtkraft, säger IRM:s vd Magnus Anshelm i ett pressmeddelande.

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

IRM

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.