Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Internetannonserna bara en bråkdel för dagspressen

Publicerad: 28 Maj 2008, 11:46

Internetannonseringen på morgonpressens sajter höll inte samma ökningstempo som på marknaden i stort i fjol, 31 procent mot 36. Fortfarande är det en bråkdel av dagspressens annonsintäkter som kommer från nätet.


Tidningsutgivarnas egen internetbarometer bygger på uppgifter från 43 dagstidningssajter av de omkring 60 som aktivt säljer annonser.
Under 2007 drog dessa sajter in 394 miljoner. Det är knappt 10 procent av de 4,1 miljarder som internetannonseringen i Sverige omsatte.

Ställt mot dagstidningarnas totala annonsintäkter ifjol på  indikerar barometern att internet fortfarande bara bidrar med några procent.

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.