Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Internet och tv ökar

Publicerad: 8 September 2015, 05:33

Print fortsätter att tappa och internetannonseringen växer.


Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

I augusti minskade kvällspressen sin mediebyråförmedlade printannonsförsäljning med 25 procent jämfört med samma månad i fjol. Tappet för årets första åtta månader ligger på 34 procent jämfört med samma period 2014.

Motsvarande siffror för storstadspressen är 17 procent i augusti och 18,2 procent för årets första åtta månader och landsortspressen 7,3 procent i augusti och 7,5 procent för årets första åtta månader.

De totala medieköpen via mediebyråerna ökade med 15 procent i augusti. Bäst gick internet som hade en tillväxt på 33,7 procent och tv-annonseringen som ökade med 26 procent.

Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.