Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Ingen mjukstart för IRM:s nye vd

Publicerad: 11 November 2008, 16:14

Det kunde blivit en roligare start för IRM:s nye vd Magnus Anshelm. Att börja i tider av lågkonjunktur och finansoro är inte kul. - Visst är det så. Men IRM:s verksamhet blir bara ännu mer viktig i tider som dessa, säger han.


Ämnen i artikeln:

IRM

Att lågkonjunkturen är på väg har det pratats om länge. Men det har inte gett så tydliga avtryck i den totala annonsförsäljningen. Och turbulensen på finansmarknaden tog fart först under det tredje kvartalet så den har inte heller påverkat IRM:s siffror för det tredje kvartalet så mycket menar Magnus Anshelm.
Men mycket talar för att det kommer att göra det under avslutningen av året. Och att tillväxten på annonsmarknaden för 2009 kommer att bli negativ, och inte oförändrad som senaste prognosen lyder, är han övertygad om.
– Frågan är bara hur mycket den sjunker.
Dagspress har tappat på marknaden från juli till september. Främst storstadspressen (-12) men också kvällspress (-1). Landsortspressen höll i princip ställningarna jämfört övriga reklammarknaden med en tillväxt på två procent.
Hur de siffrorna kommer att se ut för 2009 är för tidigt att säga anser Magnus Anshelm.

Ämnen i artikeln:

IRM

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.