Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 11 December 2006, 11:46
Ifra har fått sitt årsprogram för 2007 klart. Jonas Rehn, Ifras Nordenchef, rekommenderar framför allt Beyond the printed word i Dublin i november. - Det är inriktning på interaktivitet och läsartjänster, bästa sättet att använda de nya kanalerna.
Ifras program för tidningsföretagens utveckling har sedan åtskilliga år stark inriktning på de digitala medierna. Beyond the printed word arrangeras för 15:e gången. 2007 i Dublin på Irland – Europas tigerekonomi – den 8 och 9 november.
– Tidningen har traditionellt varit det lokala centrumet. Målet är att den ska vara det på alla de nya kanalerna också.
Konferensen kommer att ha tyngdpunkten på tjänsteutbvecklingen.
– Sådant som underlättar vardagen för publiken.
Jonas Rehn lyfter två konferenser i Sverige också. Produktion-tryckning-distribution 27-28 mars i Södertälje och Nya lokala media i Stockholm 30-31 maj.
– Södertäljekonferensen handlar om att bygga effektiva företag. Bosse Zetterlund och Pär Fagerström är två av talarna.
– I Stockholm talar vi om intäkter och affärer. Vi ligger långt fram i Norden när det gäller att tjäna pengar på nätet.
– Men en stor poäng med konferenserna är möjligheten att bygga nätverk.
Anders Ahlberg
mvredaktion