Medievärldens arkiv
ICA-sälj ökade upplagan för Västerviks-Tidningen
Publicerad: 30 augusti 2010, 08:07
Att engagera ICA-handlaren i Loftahammar blev en framgång. Det var det enda stället där Västerviks-Tidningen ökade i upplaga under sommarmånaderna. Nu letar chefredaktör Charli Nilsson efter fler samarbetspartners.
Han letar nu efter fler partners att samarbeta med.
Vilka?
Tja, det finns ju ICA-affärer i Västervik också.
Det gäller att hitta nya vägar för att nå blivande läsare och prenumeranter menar Chali Nilsson:
Utskick ger till exempel inte speciellt mycket för oss.
Men det är inte bara av upplagemässiga orsaker han är nöjd med satsningen. Även publicistisk har det gått bra. I fem veckor hade tidningen en reporter placerad i affären och träffade människor. Och det resulterade i en välmatad sida om dagen från Loftahammar.
Är man på plats hittar man mycket mer att skriva om. Det är kontakten med människorna som gör det.
Enda problemet var att det kom en och annan tysk som skulle panta burkar hos honom. Men det löste sig.