Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

ICA köper elva procent av direktreklamen

Publicerad: 8 December 2006, 13:55

De branscher som köper mest direktreklam är livsmedel, bygg- och brunvaror. ICA är den i särklass största enskilda köparen, de första tio månaderna köpte företaget för 220 miljoner kronor, visar en ny Sifo-undersökning.


Livsmedelskedjorna stod för 37 procent av direktreklamkakan, byggvarorna för 17 och brunvarudetaljisterna för 13 procent. ICA var den största enskilda köpare, följd av KF, Elgiganten och Lidl. Siffrorna baseras på Postens och Svensk Direktreklams distribution.
Axel Håkansson

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.