Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Hur ser agendan

Publicerad: 3 Mars 2009, 14:05

Raoul Grünthal, nyutsedd vd och koncernchef för Schibsted Sverige, talar i pressmeddelandet om att hans uppdrag blir att samordna Schibsteds verksamheter i Sverige så att de drar nytta av varandras styrkor och tillvaratar det nya medielandskapets möjligheter.


Ämnen i artikeln:

Schibsted SverigeSveriges TelevisionRaoul GrünthalSchibsted

Vad innebär det?

– Vi vet inte exakt hur samordningen kommer att se ut, men vi har påbörjat den när det gäller exempelvis it-funktionen. Men det vi tänker oss är olika stödfunktioner och en strategisk samordning.

Och att tillvarata medielandskapets möjligheter?

– Det är det vi menar med strategisk samordning. Det kan innebära att starta nya mediesajter inom ett visst område eller andra medieprogram.

Kommer samordningen att påverka personalen? Och i så fall upp eller ned?

– Påverkan kan det absolut bli. Och både upp och ned. Det kan exempelvis handla om att attrahera olika typer av personal.

Finns det en fara för varumärkena i samordningen?

­ I en sådan får man vara observant på att man inte spelar bort varumärkenas identitet.

Du talar om innovativa erbjudanden och tjänster. Vad innehåller de?

– Vi har inga färdiga paket ännu.

Kommer vi att se ett visst datum som start för Schibsted Sverige eller handlar det om en smygande start?

– Nej, inget fast datum. Vi har haft en smygande start under en längre tid faktiskt.

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.