Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Hur mycket bättre är ni än 2007, Mikael Nestius?

Publicerad: 4 Februari 2009, 06:03

City Stockholms övergång till tredagarsutgivning har lett till bra räckvidd, nya annonsörer och ett resultat på väg mot balans. De fyra sista månaderna gjorde tidningen en förlust på "bara" 4,3 miljoner.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Television

– Bra fråga, som jag inte kan svaret på. Men jag vet att hösten 2007 också var rätt bra, men på grund av att vi fick tillbaka reklamskatt.

622 000 i räckvidd torsdagar, gläds ni åt. Hur är den måndagar och onsdagar?

– Vänta ska vi se?onsdagar är den 303 000 och måndagar 438 500.

Vad beror skillnaderna på?

– Måndagstidningen ligger ute två dagar, torsdagstidningen också fredag, lördag, söndag. Onsdagstidningen ligger ute en dag.

Medieförmedlarna har reagerat positivt på omläggningen. Och nya annonsörer har sökt sig till City.

Får ni respons från läsarna direkt?

– Ja. Nöjet fungerar väldigt bra. Och läsarna är mycket positiva till våra Stockholmsgrejor, som när vi skriver om Slussen och Vasastan.
– Annonsörerna gillar onsdagarna med mode och prylar. Vi får frågor från nya kunder.

Vad händer framöver?

– Vi ska jobba med onsdagarna, med räckvidden. Och så kommer vi med vår nya sajt. Det har jag sagt länge nu, men nästa vecka ska det bli.
– Det blir mer läsarkommentarer, som vi kommer att lyfta in i tidningen i högre grad. Vi kommer att koncentrera sajten, mer av våra teman, mindre nyheter.

Blir det svarta siffror 2009?

– Nej, det är inte möjligt i den här konjunkturen.

Ni har inte det kravet från styrelsen?

– Nej, det har vi inte. Men förlusten ska vara rimlig.

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

Sveriges Television

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.