Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Hur är det att gå från Bonniers till SR, Mikael Zackrisson?

Publicerad: 2 Februari 2011, 12:45

I går gjorde Mikael Zackrisson sin första dag som projektledare inom Sveriges Radios Digitala Medier. I måndags slutade han som webbchef på Veckans Affärer.


Ämnen i artikeln:

SR

 Sveriges Radio är ett stort företag med många möjligheter, mycket folk och stora resurser. Jag har jobbat på många små redaktioner tidigare så det här känns väldigt spännande och roligt.

Vad går ditt jobb ut på?

Public Service uppdrag är att finnas där i det här fallet lyssnarna, finns. Jag ska hitta metoder och sätt för att nå ut med vårt material i nya kanaler.

Vilka utmaningar ser du?

Fram för allt ett juridiskt lirkande i och med de lagar vi lyder under. Yttrandefrihetsgrundlagen gäller inte i andra databaser än de du själv äger. Det skapar problem när man publicerar saker på till exempel Twitter. Det är uppenbart att lagen inte riktigt hängt med utvecklingen.

Vilka utmaningar står public service inför?

Public service ska vara folkbildande och tjäna demokratin. Vi måste fundera på hur vi ska fortsätta vara relevanta och nå ut till våra målgrupper. Man ser tendenser på att unga lyssnar mindre på radio, hur ska vi göra för att intressera dem?

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

SR

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.