Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Hon tar över Baaam

Publicerad: 30 Januari 2018, 07:14

Jennie Sandberg blir ny chefredaktör för Baaam.

Jennie Sandberg har utsetts till chefredaktör för Aller medias digitala medietjänst Baaam. UPPDATERAD


Ämnen i artikeln:

BaaamAller Media

I januari stod det klart att Baaams nuvarande chefredaktör Sara Grundberg lämnar Baaam för att driva egen verksamhet. Nu har Jennie Sandberg utsetts till hennes efterträdare.

– Det är lika delar hedrande som härligt. Hedrande för att det givetvis är ett kvitto på att min profil matchar roll och varumärke – ett förtroende jag tar på största allvar givetvis. Härligt för att jag kliver ombord i en otroligt spännande fas, mycket är satt men mycket ska byggas, med kompetenta och drivna kollegor, säger Jennie Sandberg till Medievärlden.

Jennie Sandberg kommer närmast från tjänsten som sajtansvarig digital redaktör på hälsosajten Aller medias MåBra. Där blir hon kvar någon månad till, men parallellt har hon redan börjat arbeta med några av Baaams större strategiska samarbeten och affärer.

Hur känns det att lämna MåBra?

– Givetvis är det dubbla känslor. Jag har ju varit högst delaktig i vår starka digitala tillväxt – sajten var en av Aller medias minsta när jag började för sju år sedan, men det blir en av de största jag lämnar. Jag är oerhört tacksam och stolt över den resan.

Vad ser du för utvecklingsområden för Baaam?

– Baaam har inte ens fyllt ett år men har redan hittat publik och vunnit mark i rekordfart. Ett kvitto på att vi redan är på rätt plats och i ett sammanhang som rör och berör unga och medvetna kvinnor. Här ser jag som min logiska uppgift att utveckla och förfina det som redan fungerar men också att möta upp våra läsare och följares nya krav och intressen, säger hon och fortsätter:

– Jag är väldigt trygg i att jag har en stark och lyhörd redaktion som redan jobbar så. Här tänker jag att Baaam fortsatt levererar unikt och engagerande innehåll, i de kanaler som passar vår målgrupp bäst. Och jag räknar med att det digitala landskapet ritas om, precis som målgruppens beteende och deras brinnfrågor – här kommer vi ha örat mot marken och jobba på tårna för att fortsätta etablera Baaam som det självklara valet för vår målgrupp.

Enligt Baaams egna siffror har sajten 200 000 unika besökare och över 700 000 sidvisningar i veckan.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

BaaamAller Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.