Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Hon ska utveckla Schibsteds annonsförsäljning

Publicerad: 19 April 2018, 06:45

Anna Harju är ny försäljningschef på Schibsted Sales & Inventory.

I mitten av juni blir Anna Harju försäljningschef på Schibsteds organisation för annonsförsäljning Schibsted Sales & Inventory (SSI).


Ämnen i artikeln:

MTG

Anna Harju har en bakgrund från mediebolag som Discovery Networks Sweden och MTG. Hennes fokus har legat på digital kommersiell produktutveckling och försäljning, inom framför allt online video.

”Det känns jättekul och spännande att bli en del av en framgångsrik säljorganisation som positionerar sig i ett föränderligt medielandskap. Jag ser fram emot att vara med och utveckla Schibsted Sales & Inventory, erbjuda relevanta annonsprodukter med fokus på kundens behov och tillgodose marknadens efterfrågan”, säger hon.

Schibsteds Sales & Inventory (SSI) tar hand om annonsaffären i Schibsteds svenska bolag, med varumärken som Aftonbladet, Klart, Tv.nu, SvD, Blocket och Omni. Försäljningsdirektören Joakim Flodin kommenterar rekryteringen:

”Vi är glada att kunna anställa Anna Harju som kommer att tillföra kompetens och nya synsätt. Anna Harju har en spännande bakgrund inom produktutveckling och kommer med sitt sinne för affärer att bidra till SSI:s fortsatta utveckling.”

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

MTG

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.