Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Hon förstärker Bonnier Tidskrifter Creative Studio

Publicerad: 10 Maj 2017, 05:26

Frida Åberg blir övergripande chef för Bonnier Tidskrifter Creative Studio och Insikt.

Frida Åberg får den nyinrättade tjänsten som övergripande chef för Creative Studio och Insikt.


Ämnen i artikeln:

Frida ÅbergPHDBonnier Tidskrifter

Frida Åberg kommer senast från rollen som client service director på PHD. Nu ska hon leda Bonnier Tidskrifters satsning på kommunikationsstrategier, produktion, optimering och analys.

”I dag har Bonnier Tidskrifter en stor familj av varumärken med många olika produkter och plattformar som är starka och håller väldigt hög kvalitet. Jag ser verkligen fram emot att få vara med och fortsätta utveckla affärerna tillsammans med mina nya kollegor”, säger Frida Åberg som tillträder 1 september.

Bonnier Tidskrifter Creative Studio får Rebecka Edgren Aldén som ny chef. Hon är i dag konceptansvarig och har tidigare varit chefredaktör för mama och andreredaktör för Damernas Värld. Camilla Sandström, före detta chef för Creative Studio, blir kvar inom Bonnier men får nya uppgifter. Chef för Insiktsavdelningen är Louise von Stockenström som har mångårig erfarenhet av rådgivning, analys och som bland annat ansvarar för insiktsundersökningar som Bonnier Tidskrifter tar fram.

”Med Frida hos oss säkerställer vi att vi blir en fullservicepartner till bolag som vill nå Sveriges kvinnor. Vi har den data, räckvidd, insikter, kunskap, kreativitet, system och servicenivå som kunder behöver och eftersöker”, säger Andreas Sandin, annonsdirektör på Bonnier Tidskrifter, i ett pressmeddelande.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.