Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Hon blir ny förlagschef på Frida Förlag

Publicerad: 14 Oktober 2015, 11:38

I december tillträder Camilla Björkman sin tjänst som kommersiell förlagschef på Frida Förlag.


Ämnen i artikeln:

Frida FörlagLRF Media

Hennes ansvar blir förlagets fortsatta affärsutveckling och huvudfokus kommer att ligga på den växande digitala affären.

Camilla Björkman kommer senast från LRF Media där hon varit chefredaktör för tidningen Driva Eget, utvecklat den digitala affären och eventverksamheten. Hon har tidigare arbetat som konsult och frilans, haft en egen tidning inom dentalbranschen och arbetat på magasinet Cosmopolitan.

”Jag är supertaggad över att börja jobba med Frida Förlag. Inte bara har de en fantastisk målgrupp i form av unga kvinnor utan är också snabbfotade och har drivet som krävs för att tillsammans med läsarna, användarna och kunderna fortsätta utveckla intressant innehåll och upplevelser”, säger Camilla Björkman i ett pressmeddelande.

Frida Förlags vd Anders Juhlin säger att tillskottet gör att de kan lägga ännu större kraft på att utveckla affären på alla plattformar:

”Vi är väldigt glada över att ha lyckats rekrytera Camilla, som med sin bakgrund, mångsidighet och kompetens passar perfekt för uppgiften att ta Frida Förlag in i framtiden. Förlaget befinner sig i ett oerhört spännande skede och är större och når fler läsare än någonsin tidigare.”

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Frida FörlagLRF Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.